Artikels
In Memoriam Rob HordijkMiddentoonstemmingenMoeder van alle kunstmatige galmenVoetmaten en harmonischenDe TijdmachineOrgelmixturenApollo III carillon-computerIntroductie DX7!Een FM-klokkensynthese t.b.v. een beiaardstudieklavierAkoestische muziekinstrumenten, een beknopte sonologische verkenning't Hijgend HertWerner Kaegi's VOSIM Vele identiteiten van een simpele S&H PLL synthSynth zingtSounds met soulSoundistan of KlangreichSerendipity, Pitch TrackerVan Ringmodulator tot MultiplierResonantiesnarennagalmAll pass, flexibel gereedschap: vibrato, leslie, phasing, delayOver sinustonen, formanten, spraakvocalen en zangOndes MartenotOld school sequencingPlucked StringModale Synthese: Mallet instrumentsMaak 's een buigingHet automatisch speelwerkGranulaire SyntheseFoekepot! Doumbek!Flip Flop FoSyn-OscillatorDe interactie in Physical ModelsEen cybermuzikant, een strijkstok en een snaarEen andere kijk op filtersDoppler PannerElektronisch orgelKoperblaasinstrumentenBedrieglijke boventonenBedrieglijke boventonen
De grondtoon die er niet is, maar die je wèl hoort. Eén spectrum: drie verschillende klanken; en waarom de omvang van een buisklokkenspel nooit groter is dan anderhalf à twee octaven.De grondtoon ontbreekt, en toch hoor je hem! Dat zou zo maar kunnen. Bijvoorbeeld als je muziek afspeelt en luistert op je laptop of op de mini multimediaspeakertjes van je desktop computer. Dat je dat allemaal prima kunt horen, terwijl het formaat van de speakertjes, mini-mini, er al op duidt dat er helemaal geen of nauwelijks laag uit kan komen.
deceptive-overtones.pdf
bedrieglijke-boventonen.pdf
eigenfrequency-ratios-bartube.jpg
bar-tube-spectrum.pch2
weird-pitch-timbre-shift.mp3
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.