Artikels
In Memoriam Rob HordijkMiddentoonstemmingenMoeder van alle kunstmatige galmenVoetmaten en harmonischenDe TijdmachineOrgelmixturenApollo III carillon-computerIntroductie DX7!Een FM-klokkensynthese t.b.v. een beiaardstudieklavierAkoestische muziekinstrumenten, een beknopte sonologische verkenning't Hijgend HertWerner Kaegi's VOSIM Vele identiteiten van een simpele S&H PLL synthSynth zingtSounds met soulSoundistan of KlangreichSerendipity, Pitch TrackerVan Ringmodulator tot MultiplierResonantiesnarennagalmAll pass, flexibel gereedschap: vibrato, leslie, phasing, delayOver sinustonen, formanten, spraakvocalen en zangOndes MartenotOld school sequencingPlucked StringModale Synthese: Mallet instrumentsMaak 's een buigingHet automatisch speelwerkGranulaire SyntheseFoekepot! Doumbek!Flip Flop FoSyn-OscillatorDe interactie in Physical ModelsEen cybermuzikant, een strijkstok en een snaarEen andere kijk op filtersDoppler PannerElektronisch orgelKoperblaasinstrumentenBedrieglijke boventonenDe interactie in Physical Models
We hebben al kennis gemaakt met de twee onderscheiden globale systeemelementen uit de muziekinstrumenten: excitator(en) of driver(s) en resonator(en). Zonder deze twee systemen geen akoestisch muziekinstrument.Echter wat wat minstens zo belangrijk is, is de interactie tussen deze beide onderdelen. Vooral als je uit de traditionele ‘analoge synthwereld’ komt sta je daar meestal niet bij stil. Gewoonweg omdat daar interactie meestal niet aan de orde is. Een oscillator is aangesloten op een filter, vanuit het filter naar een versterker. Dat is zo -kort door de bocht gesteld- de signaalrouting.
feedback-the-interaction-in-physical-models.pdf
feedback-de-interactie-in-physical-models.pdf
pll-instrument.jpg
pll-instrument.pch2
pll-sh-tutorial.pch2
pll-instrument.mp3
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.