Over Mij
Als kind was ik een dagdromer, ik leefde in m'n eigen wereldje, met passies voor muziek, geluid en dieren. Mijn schoolloopbaan was meer een glijbaan. Ik ben dan ook voornamelijk autodidact. Naast de al genoemde passies, die nog immer springlevend zijn, kwamen daar nog andere interesses bij: analoge elektronica, klanksynthese, psychoakoestiek, akoestiek van muziekinstrumenten, taal en vegetarisch koken; en niet per se in deze volgorde.
Ik heb gedurende twee jaar de cursus sonologie gevolgd aan de universiteit Utrecht. Mijn inspirators waren de stafleden Werner Kaegi, Jo Scherpenisse, Stan Tempelaars en Jaap Vink.
Ik werkte als leraar in het voortgezet onderwijs: LHNO, speciaal onderwijs, havo, vwo en pabo. Later was ik hoofdzakelijk werkzaam in het kunstonderwijs: aan het Zeeuws Instituut voor Kunstzinnige Vorming, de Tilburgse Dans- Muziekschool, de conservatoria van Maastricht, Utrecht, Rotterdam en aan de Nederlandse Beiaardschool te Amersfoort. De vakken waarin ik les gaf waren elektronische muziek, sonologie, klanksynthese, organologie en muziek voor beiaard-automaat. Ik heb mede aan de wieg gestaan van de opleiding muziek & technologie van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Zo'n twintig jaar lang was genoemde hogeschool mijn belangrijkste werkgever. In die periode was ik ook gedurende tien jaar deeltijds conservator muziekinstrumenten aan het Gemeentemuseum Den Haag.
Als freelancer heb ik o.a. gewerkt voor Nederland Muziek (Oberheim synthesizers), Manufacturers Centre Holland (ARP synthesizers), Kultuurdienst, Yamaha Benelux, Koninklijke Eijsbouts klokkengieterij, Holland Village Huis ten Bosch Nagasaki, Nationale Reisopera en ArtEZ conservatorium. Tussen de bedrijven door ben ik als auteur actief geweest voor tijdschriften als Muziekkrant OOR, MIDI magazine, Keyboards & MIDI, Computer Music Journal en Interface.
Het grootste deel van mijn muziek betreft, veelal korte, ambachtelijke functionele elektronische muziekstukjes ter illustratie van mijn lessen en publicaties. Daarnaast maak ik autonoom werk: improvisaties op diverse synthesizers en generatieve composities voor elektronica en beiaard-automaat.
Ik heb gedurende twee jaar de cursus sonologie gevolgd aan de universiteit Utrecht. Mijn inspirators waren de stafleden Werner Kaegi, Jo Scherpenisse, Stan Tempelaars en Jaap Vink.
Ik werkte als leraar in het voortgezet onderwijs: LHNO, speciaal onderwijs, havo, vwo en pabo. Later was ik hoofdzakelijk werkzaam in het kunstonderwijs: aan het Zeeuws Instituut voor Kunstzinnige Vorming, de Tilburgse Dans- Muziekschool, de conservatoria van Maastricht, Utrecht, Rotterdam en aan de Nederlandse Beiaardschool te Amersfoort. De vakken waarin ik les gaf waren elektronische muziek, sonologie, klanksynthese, organologie en muziek voor beiaard-automaat. Ik heb mede aan de wieg gestaan van de opleiding muziek & technologie van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Zo'n twintig jaar lang was genoemde hogeschool mijn belangrijkste werkgever. In die periode was ik ook gedurende tien jaar deeltijds conservator muziekinstrumenten aan het Gemeentemuseum Den Haag.
Als freelancer heb ik o.a. gewerkt voor Nederland Muziek (Oberheim synthesizers), Manufacturers Centre Holland (ARP synthesizers), Kultuurdienst, Yamaha Benelux, Koninklijke Eijsbouts klokkengieterij, Holland Village Huis ten Bosch Nagasaki, Nationale Reisopera en ArtEZ conservatorium. Tussen de bedrijven door ben ik als auteur actief geweest voor tijdschriften als Muziekkrant OOR, MIDI magazine, Keyboards & MIDI, Computer Music Journal en Interface.
Het grootste deel van mijn muziek betreft, veelal korte, ambachtelijke functionele elektronische muziekstukjes ter illustratie van mijn lessen en publicaties. Daarnaast maak ik autonoom werk: improvisaties op diverse synthesizers en generatieve composities voor elektronica en beiaard-automaat.