Over mijArtikelsAudioPatchesFm syntheseDiyBeiaardContact
nlen

Artikels

In Memoriam Rob HordijkMiddentoonstemmingenMoeder van alle kunstmatige galmenVoetmaten en harmonischenDe TijdmachineOrgelmixturenApollo III carillon-computerIntroductie DX7!Een FM-klokkensynthese t.b.v. een beiaardstudieklavierAkoestische muziekinstrumenten, een beknopte sonologische verkenning't Hijgend HertWerner Kaegi's VOSIM Vele identiteiten van een simpele S&H PLL synthSynth zingtSounds met soulSoundistan of KlangreichSerendipity, Pitch TrackerVan Ringmodulator tot MultiplierResonantiesnarennagalmAll pass, flexibel gereedschap: vibrato, leslie, phasing, delayOver sinustonen, formanten, spraakvocalen en zangOndes MartenotOld school sequencingPlucked StringModale Synthese: Mallet instrumentsMaak 's een buigingHet automatisch speelwerkGranulaire SyntheseFoekepot! Doumbek!Flip Flop FoSyn-OscillatorDe interactie in Physical ModelsEen cybermuzikant, een strijkstok en een snaarEen andere kijk op filtersDoppler PannerElektronisch orgelKoperblaasinstrumentenBedrieglijke boventonen

Moeder van alle kunstmatige galmen

Martin Schroeder’s Nagalmschema (1962) Gebaseerd op kamfilters en all pass filters, varianten van de tijdvertrager, ofwel in goed Nederlands: Time Delay

nl-moeder-van-alle-kunstmatige-galmen.pdf
en-mother-of-all-artificial-reverberations.pdf
Links
Hugh Le CaineDr. André LehrDr. Godfried-Willem RaesRob Hordijks G2 TutorialsNord Modular G2 DemoNord Modular Editor (Current Mac)Willem Twee StudiosCircuit SimulatorDexed
Credits
Martijn AlstersJoris BonisReinier BonisReinier BrekelmansArno FrericksJean-Louis GayetGeertha HartsuikerRobbert HeijnenPeter HoflandInterface MagazineFons MommersMark van SchaickErk Willemsen