Artikels
In Memoriam Rob HordijkMiddentoonstemmingenMoeder van alle kunstmatige galmenVoetmaten en harmonischenDe TijdmachineOrgelmixturenApollo III carillon-computerIntroductie DX7!Een FM-klokkensynthese t.b.v. een beiaardstudieklavierAkoestische muziekinstrumenten, een beknopte sonologische verkenning't Hijgend HertWerner Kaegi's VOSIM Vele identiteiten van een simpele S&H PLL synthSynth zingtSounds met soulSoundistan of KlangreichSerendipity, Pitch TrackerVan Ringmodulator tot MultiplierResonantiesnarennagalmAll pass, flexibel gereedschap: vibrato, leslie, phasing, delayOver sinustonen, formanten, spraakvocalen en zangOndes MartenotOld school sequencingPlucked StringModale Synthese: Mallet instrumentsMaak 's een buigingHet automatisch speelwerkGranulaire SyntheseFoekepot! Doumbek!Flip Flop FoSyn-OscillatorDe interactie in Physical ModelsEen cybermuzikant, een strijkstok en een snaarEen andere kijk op filtersDoppler PannerElektronisch orgelKoperblaasinstrumentenBedrieglijke boventonenGranulaire Synthese
Sinds Fourier en von Helmholtz is het welhaast een vanzelfsprekendheid geworden: geluid is een optelsom van sinussen met allemaal hun eigen frequentie, amplitude en fase: een analoog eeuwigdurend continuüm Echter, geluiden, klanken duren niet eeuwig…Wij en de eindigheid. En dat geldt niet alleen voor klanken. Ik sta er nu weer eens extra bij stil omdat synthworkshop op een eind loopt: hierna nog één aflevering. Ik was er al zo aan gewend elke maand een stukje te schrijven, dat ik haast onbewust 1SW/mnd als de herhalingsfrequentie beschouwde. Jawel: in het Fouriermodel. Maar de eeuwigheid bestaat hier niet. Dus ook de perioden van synthworkshop zijn… eindig.
granular-synthesis.pdf
geluid-volgens-dennis-gabor.pdf
grainstream-1.jpg
grainstream-2.pch2
grainstream-1.pch2
grains.mp3
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.