Artikels
In Memoriam Rob HordijkMiddentoonstemmingenMoeder van alle kunstmatige galmenVoetmaten en harmonischenDe TijdmachineOrgelmixturenApollo III carillon-computerIntroductie DX7!Een FM-klokkensynthese t.b.v. een beiaardstudieklavierAkoestische muziekinstrumenten, een beknopte sonologische verkenning't Hijgend HertWerner Kaegi's VOSIM Vele identiteiten van een simpele S&H PLL synthSynth zingtSounds met soulSoundistan of KlangreichSerendipity, Pitch TrackerVan Ringmodulator tot MultiplierResonantiesnarennagalmAll pass, flexibel gereedschap: vibrato, leslie, phasing, delayOver sinustonen, formanten, spraakvocalen en zangOndes MartenotOld school sequencingPlucked StringModale Synthese: Mallet instrumentsMaak 's een buigingHet automatisch speelwerkGranulaire SyntheseFoekepot! Doumbek!Flip Flop FoSyn-OscillatorDe interactie in Physical ModelsEen cybermuzikant, een strijkstok en een snaarEen andere kijk op filtersDoppler PannerElektronisch orgelKoperblaasinstrumentenBedrieglijke boventonen't Hijgend Hert
Twee hadden we er vroeger thuis. Maar met de vooruitgang -althans dat dachten we toen- moesten ze het veld ruimen voor een Philicorda. Een echt elektronisch orgel met verennagalm en vibrato. Dat was nog eens wat anders dan die twee traporgels.Het was dan wel geen groot instrument; het had maar één klavier, maar goed je moest bescheiden beginnen. En bescheidenheid sloot naadloos aan bij de sobere mentaliteit van de godvrezende harmoniumvriend. Van het hijgend hert naar oscillerende elektronische schakelingen; als dat geen vooruitgang betekende…